בין אם מדובר בתריסי גלילה, תריסי עץ, תריסים ונציאנים יוקרתיים או כל סוג אחר של תריסים, כדי לשמור עליהם לאורך זמן וליהנות מהמראה המיוחד שלהם, חשוב לדאוג לתחזוקה נכונה. לכל סוג של תריס נדרשת תחזוקה שונה. ישנם תריסים המצריכים תחזוקה שוטפת תוך שימוש בחומרים מיוחדים, בעוד שאחרים אינם זקוקים כלל לתחזוקה כלשהי כי אם לניקיון אחת לכמה חודשים.

ניקוי ותחזוקה של תריסי ציר

כשמדובר בתריסי עץ, למשל, המחוברים אל החלון באמצעות ציר, חשוב לדאוג לשמן את הציר אחת לכמה חודשים. ציר התריסים נוטה לצבור לכלוך רב וגם לא מעט אבק, הפוגע, בסופו של דבר, ביעילותם של התריסים. קשה לפתוח ולסגור אותם ועם הזמן הם נשחקים. שימון הציר באמצעות שמן מיוחד המיועד לשם כך וניקיון של המקום באופן תדיר יעזרו לכם לשמור על התריסים לאורך זמן.

ניקוי ותחזוקה של תריסי גלילה

כמו כל סוג אחר של תריסים גם את תריסי הגלילה חשוב לנקות ולתחזק נכון כדי לאפשר שימוש בהם למשך שנים ארוכות.
כשמדובר בתריסי גלילה ידניים, יש לוודא שהרצועה, שמחברת אותם, חזקה מספיק ולא קרועה. יש לוודא שאינה יוצאת ממקומה ושניתן לפתוח את התריס ללא כל בעיה. במידה ולא, חשוב לתקן את הרצועה באופן מיידי כדי למנוע סיבוכים מיותרים.

בנוסף חשוב לציין לא למשוך ולהפעיל כוח על הרצועה מכיוון שיכול להיות שמשהו תקוע בתריס ובמקרה כזה כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע.

כשמדובר בתריס גלילה חשמלי, יש לוודא שהמנוע המפעיל אותו אכן תקין ובמידה ולא לדאוג לטפל בו מוקדם ככל האפשר. מומלץ להימנע מהנחת רהיטים בחלקו התחתון של החלון, העשויים לפגוע בתריס עצמו ולהקשות על פתיחתו.

בנוסף, יש לשים לב שאין דבר המפריע לפתיחת וסגירת התריס החשמלי, וכמו כן להקפיד כי מתג התריס תמיד נמצא בניוטראל.

טיפים חשובים לתחזוקה נכונה וטיפול מתאים בתריס

אחת הנקודות החשובות ביותר שיש להתייחס אליהן במסגרת תחזוקת התריס וניקיונו, הוא חומרי הניקוי שבהם משתמשים וכמות המים לצורך הניקוי. מומלץ שלא להשתמש בכמות מים גדולה מדי ולבחור בחומר ניקוי המתאים אך ורק לניקוי תריסים. חשוב לייבש היטב את התריס לאחר ניקיונו ורק אז לחזור ולהשתמש בו. נקודה נוספת שכדאי להתייחס אליה היא פירוק התריס. כשמדובר בתריסים חשמליים, הפירוק עשוי להיות מורכב ומצריך פנייה לבעלי מקצוע המתמחים בכך. לא תמיד מוכרחים לפרק את התריס כדי לנקות אותו, אולם במידה ויש לעשות זאת כדאי לפנות ישירות אל החברה, שבה נרכש התריס ולבדוק מול נציגיה כיצד עושים זאת נכון ואל מי יש לפנות כדי לבצע את הפירוק עצמו.

עבור כל סוגי התריסים כדאי מאוד כל כמה חודשים להקפיד לנקות מאבק, מכיוון שאבק מאיץ את הבלאי של התריסים וניקיון לעיתים תכופות שומר על התריסים לאורך זמן.

בחברת trisim4u, המתמחה במכירת ותיקון תריסים חשמליים, יעזרו לכם למצוא את התריס המתאים לכם ביותר, תוך התייחסות לצרכיכם השונים ואל המרחב שבו תרצו להתקין את התריס. כך תוכלו ליהנות מפתרון הצללה מתאים, שישמש אתכם זמן רב.